Saturday 8 September 2012

my new lifestyle

Assalamualaikum..
Hai readers. Bertemu kita sekali lagi dlm rancangannnn.....belog aku sebahagian dr hidup aku..hehe..mengarut je aku kan..hehe..actually dr semalam tgn aku rs gatal2 nk menaip..bila tgk blog org lain sibuk m’cerita kan pengalaman atau apa2 cerita smsa mnggu pertama di kampus. Oleh sbb itu,aku rs terpanggil utk post entry yg juga m’cerita kan serba sedikit psl experience aku pd mggu p’tama di kampus.
Kita sedia maklum. Bahawa aku skrg ni dpt further study di USM. (sambil kening terangkat 3x) ^^
haha..okey2 bangga tak bangga la kan, most important is USM u plg best...kau ada?? Kau ada??
Kalau korg nk tau..Wktu first time aku dpt tau aku dpt USM,ptama skali persoalan yg t’lintas dlm otak aku kan.. “hmm...best ke USM? ” , Penang ape ade?? Hm..ceruk la...pedalaman la...segala-galanya berlegar2 dlm otak ni... rs mcm sedih je bila ape yg aku nak tak dapat.. actually  universitas idaman aku ialah.... Universiti Kebangsaan Malaysia..aku pn tak tau knape nk sgt pg sane. Mula2 dlu aku nk sgt pg UPSI,nk jd cikgu konon nya.. tapi lps je aku blik dr putrajaya teman nyah interviu keje kat sane,hati aku mula berubah..mmg la ukm ngn putrajaya tu bkn di lokasi yg sme..tp dh dkt gak kan...aku teruja tgk kemajuan pembangunan kat sana..hm tapi apakan daya,segalanya dah ditetapkan oleh Allah s.w.t.. aku percaya pasti ada hikmah nya..rezeki aku di sini.. di USM,Pulau Pinang.

Ok2..aku tak nak ckp byk la..sbb bosan kan nk bce pnjg..terus sj kpd pengalaman aku.. ade b’bpe cite lawak yg berlaku pd aku pd hari ptama,kedua,ketiga dan keempat..aisehmen..sgt m’malukan..haha..
Jap2...sebelum tu aku nak ucap kan jutaan terima kasih kpd,senior2 or faci2 yg jge kami..sgt caring...mmg salute lah setiap inci kebajikan kami dipelihara..tindakan mereka sdikit sebanyak membantu aku mengawal rs rindu aku kat mak,ayah,yong,nyah,abg aus,abg saril,uda,aki n naim,,hehehe J  aku tak smpat nk photoshoot ngn senior2..tp antara yg plg aku igt penghulu desasiswa tekun, abg shafik, kak amni selaku penghulunita... kak fatin,kak anis,kak wani...amirul abg damien dan ramai lagi lah...hehe...

-hari pertama. Mula2 lagi aku dah wt hal. Bkn hal ape pon...cume nye aku tersilap.haha.mcm ni..wktu hr ptame tu segla bagasi2 akn dibawa dgn lori...sbb dewan tmpt kmi melapor diri jauh dgn asrama.. nk dijadi kan cerita...lori desa lelaki dn prempuan adlh asing2....yg aku ni pg msuk beg aku kt lori asrma laki...hm dh smpi desa tu aku tgu2 beg aku tak smpi2....pstu infom kt senior2 yg jage...diselidik2 rupe nye beg aku ade di desa lelaki...malu n kelam kabut jgn cite la kan... ape2 pon trime kasih kpd senior yg sgt prihatin... amirul ngn kak wani J
-hari kedua. Ms tu nk pegi kuliah subuh. Kitorg gerak gi surau dlm kul 6 cmtu rmi2.. ms nk trun tngge..tah cmne kan aku leh tak nmpk lg stu ank tangge aku jln je la cm bse..dh tu apa lagi.gedebukk..tersungkur la kan..haha....org blkg da kmfem2 nmpk kan n yg depan plk bg yg dgr bnyi durian jatuh apa lagi...toleh blkg la...aku dgn muke manis tgk diorg dan berkata.....aku okey... smbil wt peace... bhahaha...dlm hati tuhan je yg tau cmne malu nye...
-hari ketiga. Ni plk cite aku tersilap masuk. Nk msuk ke desa lelaki.. even tk rmi yg pasan...malu tetap malu..haha...yela br lagi kn ms tu..men jalan je..tmbh2 tgh mamai n wktu tu mlm...ms br nk lgkh tu aku rs pelik jgk sbb aku nmpk ade org laki... apakah? Pastu laki tu toleh blkg die tnye..nk gi mne ni...pastu kitorg ckp blik bilik lah...tbe2 kitorg terdiam...yg kwn aku ni mcm br tersedar trus ckp...alamak...sori2 tersilap...then trus kitorg blah..haha.....tak slh aku laki tu senior yg jd faci kitorg..aduhai...ptut la mlm ms dinner tu die usha2 je.msti tgh cam muka kami..malu nya..malu nya..hahahaha :D
Okey2...yg lg stu cite aku mls nk cite sbb tk feel lau tlis kt sni..tp lau cite2 dpn2 tu mau la wt org tergelak jgk..haha.. dh pnat baca kan..apa kata kita cuci mata pulak..lets check it out..enjoy watching...hahaha...

Asrama aku ni dipanggil desasiswa. Aku menetap di desasiswa TEKUN. Desa kami ni mcm apartmen..bestt..tak rs mcm duk kat asrama pn...pastu cantik sangat...FYI. usm ni kire nye letak di tgh pekan or bandar.....bkn pedalaman dan bkn di ceruk. Terubat sedikit kekecewaan aku J

ini bagasi2 dan perkakas2 aku ms nk gi USM aritu..ngeee :)


ini pemandangan dari atas apartmen aku...cantik kn...kalau mlm2 aku slalu tgk
dari tingkap..rs tenang skit..kui3



ini la desasiwa aku. desasiswa tekun.. pandangan dari bawah...cantik bkn?
 tak mcm asrama pun

gamba atas n bawah ni pun gamba bangunan desasiwa aku..pandangan dari atas jejantas
yang menghubungkan kami ke kampus...


ni pun view dari bilik aku..tp time siang laa.. :)

yang ni antara kawan2 aku...yang ni tak sama kos...diorg sume kos sains
k'masyarakatan...kwn2 yg sme kos ngn aku sume blik umah smlm..time ni kami nk ke bukit jambul..
shopping mopping..kah3.. :) yang paling rapat ngn aku name die eykin... yg free hair tu....

yang ni pulak.....roomate aku...die pn mcm aku jgk..mula2 dtg takde roomate..then aku mntk move ke bilik die..
skg sy dah ade partner..die satu kos ngn aku..management :)
nama dia ASNITA. berasal dari sabah.. Alhamdulillah..die roomate yg baik...hehe

yang ni...kad la...tu pon nk gitau ke...hehehe..
kad ni msti dipakai ms orientation week aritu..msti pkai all the time..tp dh abis orentasi takyah pkai da..
simpan wt kenangan..winkwink ^^

yang ni kad matrix aku...yg ni kne pakai wktu2 tertentu jea..smpi aku abis blaja..4 taunn wooo @.@
tgk.......muka aku buruk..rmi yg tak puas hati dgn gamba masing2...apa boleh buat kan....sabo jelahh...



oke lah....aku dah takde ape nk di ceritakan lagi...rs nya ckup dahulu smpi di sini..kalau ada apa2 cerita yg menarik..aku akan update dari semasa ke semasa....jutaan terima kasih kepada yg sudi menjenguk belog sy yg tak seberapa ni...ceria2 selalu...... :))

No comments:

Post a Comment

ekspressi seorang aku.copyright