Wednesday, 22 May 2013

apa yang patut aku lakukan.

dulu aku tak tau ape maksud tekanan sebenarnya. segalanya bermula masa aku msuk form 6. yelah, tekanan tu dtg bertimpa-timpa dari setiap sudut. pertama aku terlalu fikirkan mcm mana nak berjaya demi memenuhi kemahuan mak ayah dan family yang nk sngat aku masuk u... dulu aku selalu tertekan bila nk exam.. aku igt lg.. dulu setiap mlm.. yg esok nye nak exam.. aku msti menangis.. aku takut utk menghadapi exam pada hari esok nya.. aku paling takut kalau aku duduk dlm dewan tanpa berbuat apa-apa. dalam erti kata lainnya aku tak tau nak jwb apa dlm kertas jawapan tu. pernah sekali tu.. sejarah malaysia.. dalam stpm sebenar.. aku bce bnde lain.. sekali keluar soalan langsung takde kaitan dgn ape yang aku baca.. dalam dewan tu jugak aku menangis...sebab aku rs aku tak boleh nak jawab.. tertekan betul aku masa tu.. tapi berbekalkan ilmu yang ada... aku jawab jugak exam tu.. aku igt setiap pesan cikgu-cikgu aku.. apa yang membuat kan aku kuat masa tu bila aku fikir balik dan aku igt balik semua nasihat yg pernah aku dapat.... aku dh berusaha, jadi aku msti lakukan yang terbaik.. dan aku percaya setiap usaha yang dah kita lakukan...pastii kita akan dapat hasil die... alhamdulillah... aku dpt jugak A- utk subjek tu.. even bukan A bulat,. tapi aku bersyukur sangat2.. sbb target aku cuma C.. tak sangka aku.. kuasa Allah telah membatasi segala-galanya...

dan sekarang..tekanan tu datang lagi.. kali ni lagi hebat... aku sendiri jadi lemah dn semakin lemah.. aku tak tahu di mana untuk mecari kekuatan untuk aku melawan sikap malas yang dah makin menebal dalam diri.. jujur aku katakan, aku kurang bersemangat dan aku sgt perlukan semangat... aku tak tahu mcm mana masa depan aku lepas ni.. aku sngt takut.. aku takut aku tak mampu untuk mendapatkan apa yang aku mahukan....aku takut mak ayah aku kecewa dengan aku.. final dah semakin dekat... apa yang aku dapat sem lepas memang sgt2 mengecewakan.. sekarang dia datang lagi.. aku tak tahu.. aku tak tahu sma ada aku mampu atau tidak untuk memperbaiki kelemahan ini.. ya ALLAH :( bantu aku,,, 


"sesungguhnya setelah kesulitan pasti ada kemudahan"

No comments:

Post a Comment

ekspressi seorang aku.copyright