Wednesday 22 May 2013

life is colourful.

Assalamualikum.
hello bloggers, readers and peoples...hehehh..
skrg sy ade story nak story..hmm..alkisahnya, jumaat dan sabtu smlm... b'samaan 10 dan 11 hb mei, aku dan ahli2 kusisdari yang telah berkampung di SMK CHENDERIANG,TAPAH,PERAK.. apa kah jadah nya semua ini? hurmm tujuan dia, kami telah melaksanakan tugas sebagai fasilitator bg membantu pengarah projek kami menjayakan projek nya..

sebelum aku melangkah lebih jauh, izinkan aku mendefinisi kan maksud KUSISDARI yang sebenarnya..
ladies and gentleman, definisi KUSISDARI merupakan satu akronim yang dicipta oleh penasihat anak negeri Perak, yang membawa maksud, KU=kumpulan, SIS=siswa siswi, DARI= darul ridzuan.

arghh stress nya m'gunakan bahasa yang tidak menepati standard piawai... 
ok2.. cmni cite die.. hari jumaat aritu aku pegi sekolah ni ar.. jd faci konon nyela...tapi mmg btl pun, cume disebabkan aku ni kategori baru blaja nak mendekati dan menjadi pemudahcara kpd adk2, jd fungsi facilitator yg aku pegang haritu membuatkan aku agak kecewa dgn diri sendiri..emm harapan aku lps ni, kalau ade lg aktiviti yg m'merlukan aku m'megang jwtn ni, aku akan cbe lg buat yg lebih baik.. in sya Allah..
erm aku mls nk buat karangan pnjg2, jd aku akn ceritakan scara simple utk memudahkan diri sendiri..

jumaat-11 MEI 2013
kitorang b'tolak dlm kul 9 stgh and slamat smpai dalam kul 1 stgh..rushing la ms tu sbb bdk2 laki kan nk gi smyg jumaat..sebaik je smpai tu, kitorang yg pempuan kms tmpat penginapan, semayang and prepare la ppe yg patut smentara tgu student skolah tu smpai.. diorang start dtg n buat pendaftaran ms kol 3 smpai 4..


lps dh settle tu mcm biasala, msti ade majlis perasmian kan..ms majlis perasmian tu antara org2 besar yg bagi ucapan ialah penasihat kusisdari, pengetua sekolah tu and pengarah projek ini..

-gimik perasmian-
aktiviti berikutnya senamrobik..nmpk budak2 ni mcm enjoy je.. takde pun mcm apa yg aku byg kn.. yela.. jujurnya, kalau aku dulu, aku tak spoting, org suruh buat org suruh ikut aku mls.. jd aku rs mcm budak2 skolah ni not bad la..diorang spoting, cume sbb diorang form 3, diorang agak pemalu..pd pendapat aku la..


 malam tu lepas smyg, kuliah maghrib n solat isya' berjemaah, mula dgn aktiviti ice breaking smpai kul 12..


Ahad - 11 MEI 2013
hari ahad ni byk skit la aktiviti kan.. sbb hari kedua dan hari terakhir..
pagi ade ceramah motivasi and forum hala tuju masa depan..kot..ntah aku pon tak bape igt.. huhu

nampak tak aku yg tudung kuning tgh diri kat blakang tu..hehehh
lps tu ape jd ekk?? erm aku pon dh lupa... argh mls nye nk cite... kesimpulannya, terlalu banyak pengalaman yang aku dpt ms ni.. selain tu ikatan silaturrahim antara kami menjadi semakin erat.. dan yg plg tak disangka2 org yg dulu aku tgk mcm bajet2 ayam tu... rupanya sgt lah frendly... okkk now aku dh jelas sejels2 nya kenapa pepatah inggeris "dont judge book by its cover itu tercipta"
sekiannnn.....

No comments:

Post a Comment

ekspressi seorang aku.copyright