Thursday 8 November 2012

assalamualaikum.
hai. hai dan haiiii.. hahaha... aku ni la masalah nye..tak pndai btul nak buat mukadimah utk menulis blog.. ahaha....kang lau ckp "hai readers" mcm bajet gile lak kan..mcm ade je org yg ketagih nk bkk blog aku neh..hahahaha... ok lah utk tdk memanjang cerita la kan...aku cume nak ckp skit saje sebagai motivasi kepada diri aku sendiri..hm...sebelum tu aku nak ckp skit ni... ehem3...hum..utk beberapa hari ni aku tak rs ape2 pun bile si dia dah mula tak mengendah kan aku..hp pun dah jarang sekali berbunyi..uhhh..klau sebelum ni mmg tacing ahh die buat aku cmtu..tp skarang aku pun tak tau knape dgn aku ni erk..aku dah tak kisah die ade ke takde..hmm.. apakah? hnya aku dan Tuhan sahaja yg tahu...even sedih jgk tp aku rs aku tak ptut lyn prsaan tu..biar lah die dgn hidup die dan aku?? dgn hidup aku sendiri...

ok la bkn itu yg aku nak sembang kan sgt sbena nya...actually utk beberapa hari ni result mid term dah pun keluaqqqq.. huhuhu...aku bukan sahaja berasa terharu malahan sangat teruja dgn ape yg aku dapat..wakakaka...aku mmg terbaek wa cakap lu...aku sedar knape rsult aku jd cmtu...antara satu sebab musabab yg terbesar ialah MALAS.
hurm..mmg aku akui..aku tersangat-sangat amat la malas...sikap aku pun dah mula berubah..mgkin disebab kan aku rs sgt seronok dan sangat senang maka aku jd lupa diri.. walau apa pun aku ttp bersyukur sbb aku dpt rsult mcm tu....bukan apa..sekurang-kurangnya ia sedikit sebanyak menjadi motivasi kpd aku utk berubah..n sekarang aku dh mula merencana dan merangka pelbagai strategi untuk melaku kan transformasi... aku tak nak kecewa lagi....hmm....





lagi satu hal yg aku nak bincang kan... hm.. korang tau ke knape kadang2 apa yg kita nak sangat tapi kita tak dapat..hmm....actually aku pn tak tau..tp bila dah aku fkir dalam2..baca dan dengar segala pendapat orang ramai..mmg ade benar nya... ya... sebenar nya setiap apa yg kita perolehi sekarang adalah yg terbaik yg ALLAH sediakan buat kita..kenapa? ALLAH kan maha mengetahui....jd setiap apa yg berlaku tu pasti ada hikmah nya..cuma..kita perlu sedar n bila kita jatuh, kita perlu bangkit semula..muhasabah diri dan carilah di mana silap kita...and satu perkara lagi...doa dan usaha itu penting dan perlu seimbang utk memastikan apa yg kita hajati itu jadi kenyataan................jadi, mulai daripada sekarang, bangkit!!!
teruskan hidup..dan jangan pernah menyesal dgn apa sahaja masalah dan dugaan yang kita hadapi sekarang...:) anggap ia sebagai kepahitan yang perlu kita rasa terlebih dahulu sebelum kita menikmati kemanisan di pengakhiran nya...











sekian..wassalam.. :)










No comments:

Post a Comment

ekspressi seorang aku.copyright