Monday 17 December 2012

hari ini dan semalam~

assalamualaikum.
hello duniaaaaa..selamat pagi..apa khabar anda semua.. sooo, mcm mana dunia blogger tanpa aku?? (ohh its sounds like bajet gila minah ni kan.). hahaha. lama tak menaip kat blog ni kan. ala mcm biasa lah. aku kan seorg penyibuk....ehhh silap2 seorang yg sibuk? eh..lain beno bnyi nye..haha...whatever la...tp yg pasti berhari2 aku tgu jgk mood aku ni dtg utk meng'post' entry baru di blog ni..dan ternyata pada pagi yg indah ini, tercetus idea utk berblogging..hahha..

actually final exam dah makin m'hampiri dan bahang nya sudah mula terasa..why3...itu bg org yg ilmu nye masih di tahap yang aku sendri tak tau nak nilaikan..so, you better make a move...don't waste your time..guna kan saki baki masa yg ada...hurm3...harini rs nak kluar awal...nak m'buat transformasi atau anjakan paradigma..ehh2...aku sndri tak fhm apa mksud anjakan paradigma yg sebenar..ekekeke..men sdap mlut je sebut kan3...

okey2 setelah digoogle dan menggoogle..akhirnya aku jumpa mksud perkataan yang k'dengaran agak bombastik ini ye..hehehe

"ANJAKAN PARADIGMA-berubah cara
Secara ringkasnya 'anjakan paradigma' ini bermaksud 'ubah kaedah atau ubah cara lama'.

'Ubah' ini termasuklah tukar, buang, tinggalkan, perbaiki dan sebagainya. Dan 'cara' pula ini termasuklah ruang-lingkup gaya pemikiran, kaedah,pentadbiran, teknik, 'approach' dan yang sama erti dengannya..

Itu saja pointnya. Ringkas dan mudah. Tidak perlu sampai 3 jam. Tetapi kalau konteks ayat ini diambil secara literal, maka harus dengan fesyen rambut JKKK sekali akan berubah. "


haaa..dah tau kan...jd kire kena lah p'kataan yg aku guna ni dlm konteks ayat tu kan...



maksud nya di sini..even ms t'lalu singkat utk aku..tapi aku akan cuba sedaya upaya aku utk m'perbaiki diri..harap2 akan berbuah lah hasil nya nanti... kata orang kalau usaha tu ada, in sya Allah, hasil nya kita dapat.. dlm proses pembelajaran ni yang pnting sebenar nya  U.S.A.H.A.. yelaahh kalau tak dipecah kan ruyung, manakan dpt sagu nya ye dakk... knape skarang baru nak sedar?? ini lah lumrah manusia....

p/s : setiap pagi kalau dpt msj drpd die kejut kn aku bangun subuh..msti rs semangat je..tapi harini....tak mcm semalam...semalam..dan semalam....hurmmmm........... (berikan aku kekuatan YA ALLAH)~~


X.O.X.O (y)

No comments:

Post a Comment

ekspressi seorang aku.copyright