Monday 1 April 2013

USM the best universiti EVER ^_^

assalamualaikum.
hai readers. harini aku nk ckp skit psl kelebihan, keseronokan dan kepositifan belajar di UNIVERSITI SAINS MALAYSIA, menara ilmu tercinta. ehem2.. ok mula2 aku nk terus terang la.. ms mle2 dpt tawaran masuk USM, i have no feeling and not interested at all..how come? Aha.. mcm yg aku pnah citer dulu la, aku mengidamkan masuk u lain, tp apakan daya, segalanya sudah ditakdirkan dan aku sangat yakin dan pasti ada hikmah di sebaliknya..  dulu, sepupu aku pnah ckp, once you masuk USM, kau pasti takkan kecewa...USM u paling best... "yeke?"... urmm ye, memang betoi sangat la tu..tak salah lagi... erm tak tau nak ckp acane... hukhuk...

first skali. hostel die selesa. satu bilik dua org. "elehhh, u lain pon ade yg satu bilik dua org" ntah lah.. tp bila kita dah masuk sini, kita akan rs ni la tmpat paling best.. nak tau pasaipaaa...sbb korang mmg tak kan berpeluang nak tgl kat hostel U lain daa.... acane nak compare kan...kwang3...

second. lokasi yang agak baik. erm..dekat ngan bandar kot.. ke pusat bandar.. haih ntah lah.. tapi yg pasti USM ni bukan di ceruk pedalaman yekk. kat sini, boleh kata cm lau nk gi mall... bg yang kaki wayang, kaki bowling... ermmm boleh gi anytime... sbb tak jauh sgt pon... kemudahan awam pon snang je nk dpt....


third. kemudahan dalam USM.. urmm yang ni pon byk dan tak terkata.. mls pulak nak senarai kan.. lau nak tau... meh la msuk USM.. erm.. stu bnde aku nk cite.. ni kawan aku la yang suggest idea, suh cite sini... USM mnyediakan kemudahan, U-komuter.. ahhaaaa.. bunyi cam gempak jekkk... haha... tu sbenar nya bas.. kemudahan utk pelajar2 ulang alik gi klas, balik desa, atau gi mne2 jek dlm kampus ni... erm.. bas banyak... kira mcm tak risau la kalau nk gi klas... tak kan ade kes yg kne berpanas terik jalan kaki....kalau u lain aku tak tau la cmane, ade ke tak kenikmatan sebegini...wheee..

fourth. pakaian. kat sini. tak payah pakai formal pun takpe. yang penting kemas, bersih, selesa dan tak m'ganggu pandangan org lain..hukkk..mcm aku slalu pkai biasa je.. t-shirt, sluar slack, jeans pn blh jekk...aku pn tak tau knape bab2 pakaian ni, rule die takde la ketat sgt....berbeza dgn persepsi aku ms mula2 dtg dulu.. tu yg best tu... takde nak skema2 sgt...



fiffth.ape yang paling penting.. USM telah diiktiraf sebagai universiti APEX. apakah? baca sendiri BUKTI di bawah ni..

No comments:

Post a Comment

ekspressi seorang aku.copyright