Friday 22 February 2013

Prince charming.


Smlm. Stelah aku merangka-rangka idea. Akhirnya entry inilah yg terhasil. Just look at the title. Actually aku tertarik utk mengongsi the characteristics of my prince charming and aku akan cuba cari. Utk entry ni skit jelah aku nk bgtau. Tu pon secara informal. Aku takut. Risau dan bimbang. Kalau-kalau ada yang m’ngatakan aku cuba memprovokasi mana-mana pihak. Harap maklum.
Satu.
Jaga solat. Hurm. Bagi aku, org yang menjaga solat ni in sya Allah. Totally perangai dia pun elok terjaga dari setiap side. Kalau tak caya, cuba la compare antara org yg jaga solat dgn yg tidak. Tp aku tak nafikan, ade jgk org yg tak solat tapi hati nya baik. Jadi, kena la jaga solat dulu. Br cukup syarat. Kan.
Dua.
Suka buat kelakar. Tanya la mana-mana prempuan. Aku yakin takde sape tolak kalau lelaki tu suka buat kelakar. Dalam hal ni ko takyah la ingat muka ko market, tapi serius tahap petala ke tujuh,, ade org tahan.
Tiga.
Cool dan tidak panas baran. Nothing to displayed lebih-lebih. Phm-phm sndri lah. Mana ade org tahan dgn  “si panas baran”.

Empat.
main bola sepak. Hurm. Pada aku lah. Lelaki yg main bola sepak ni, he is betul-betul lelaki sejati dan kelihatan ala-ala macho cenggitu. Tapi kalau tak reti main pon takpe. Ckup la kalau die minat tgk tournament bola sepak and tau selok-belok tntang dunia bola sepak.

Lima.
Tak hensem takpe. Rupa bukan ukuran. Yup. Aku tak ksah dgn paras rupa. Asalkan sedap mata memandang. Yela. Aku pun bukan nya cantik, nak demand lebih-lebih. Lagipun, tak rasa tertipu ke dgn rupa kacak ni. sementara je pun. Nanti dah tua kerepot jugokk. Bahkan  dalam sekelip mata pun, rupa yang hensem dan cantik tu boleh hilang. Prnah ke terfikir? Bagi aku. Cantik dan kacak itu subjektif. Terpulang kpd org yg menilai. Dan pada aku, cantik itu terletak di dalam. Maksud aku hati dan sikap seseorang. Kalau cantik hati dan sikap seseorang maka cantiklah rupa dia. Dan sebaliknya.
Tapi ! Kalau dapat yg cantik atau hensem, Alhamdulillah. Itu satu bonus.
p/s : kalau ade yg perasan. Huraian untuk paras rupa sangat panjang. Apakah?

No comments:

Post a Comment

ekspressi seorang aku.copyright