Wednesday, 20 February 2013

Cerita melayu


Entry aku kali ni takde niat pun nak meng “kondem” org melayu ke hape sbb aku sdar diri. Aku pun org melayu juga. Tapi nilahh realiti orang kita.
Orang melayu. kalau bab jual menjual. Jaja menjaja. Haaa. Ini lagi aku fed up. Kalau aku perhati kan la..area-area KAMPUNG SEBELAH aku…berderet-deret kedai  nasi lemak..jual time pagi-pagi buta. Analogi nya mcm ni la. Hari isnin bukak satu kedai jual nsi lemak.. esoknya  pulak bkk lagi satu kedai jual nasi lemak jgk..tapi ade tambah satu bahan..karipap. contoh la.. pastu esok nye pulak..bukak lagi satu kedai…jual nasi lemak jugak..tapi ade tambah pulak dua jenis kuih..urmmm.. pastu kedai pulak dekat-dekat sderet je, jarak dua depa je. LEBIH KURANG. Tapi basic nya mesti nasi lemak.. mcm takde modal lain. sume nk tiru…
Kesimpulannya, drpd keseluruhan corat coret aku tadi. Aku sbenanya nak mempersoalkan…
“kenapa takde sorang pon yang bukak kedai nasi lemak dekat area-area kampung aku?”
Alangkah celaka.
Ini aku konfem, msti ade yg mempersoalkan “asal tak kau je yang jual?”
Persoalannya, aku nak jadi pembeli, bukan penjual.
*Terlalu banyak persoalan di sini*

No comments:

Post a Comment

ekspressi seorang aku.copyright