Sunday 17 February 2013

Pada suatu petang.


Masih aku igt hari itu. Sedang enak aku meng “touch up” header blog aku. Tiba-tiba kedengaran satu gegaran yg agak kuat. Dtg nya dr telefon tangan ku. Segera aku berlari-lari anak mendapatkan telefon tangan nan satu itu. Kulihat. “1 mesej receive. From kak yong”
Pesanan ringkas itu berbunyi lbih kurg begini kerana aku sendiri ingat-ingat lupa.
“atie. Ahad ni ade pegi mne2 tak? Klau tak yong nak ajak pegi men boling. Tapi kena byr 30 ringgit”
Aku garu kepala. Otak aku merencana satu perkara untuk me’respons’ msj itu.
“ok. Tgk dulu. Nnti pape hal, jadi ke tak jadi, org bgtahu”
Persoalannya. Kenapa kena bayar? Boleh tak kalau satu hari tu, aku dapat atau beli atau buat bnda tu tanpa s’barang caj bayaran yg dikenakan?
Kesimpulannya, pd petang itu. Aku telah membina soalan yg tidak munasabah kerana bila poket sudah kering kontang, aku tidak mampu berfikir logik.
Sekali  kne sound.
“byk cantik muka kau. Nak masuk jamban pun kena bayar dua kupang”
Terus aku terdiam.

No comments:

Post a Comment

ekspressi seorang aku.copyright