Saturday 23 February 2013

Membebel itu satu kepuasan


Assalamualaikum dan hello rakyat jelata sekalian. Erm harini aku bercadang nak tidow lambat skit..nila yg dinamakan takde keje carik kejeeer. Sebenarnya, aku tak tau nk ulaskan apa pasal tajuk yg dah aku bentangkan malam ni. urrrrmmmmm. Ok mula jelah.. korang setuju tak dgn statement aku tu? “membebel itu satu kepuasan?” puas aku cari, apa sebenarnya seronok membebel ni? bila aku fikir-fikir aku observe-observe sendiri, aku pun jumpa jawapan diaaaa. Tudiaaaa.. puas tau tak kalau kita dah membebel dan berletiaqqq bak kata org utaraaa nun.. hehe.. ermm dulu ms aku dlm umo 11 ke 12 tahun, telinga aku ni tahan lagi bila dengar mak aku dok berletiaqq tapi aku mula sedar, bila umo aku meningkat ke angka 14,15 tahun dan ke atas, telinga aku mula dah rs panas dan tak tahan dgr mak aku membebel. Ohh sakit nye, boleh menanah telinga aku ni haaa. Haha. Aku sendiri tak fhm, ms tu aku rs mcm knape aku boleh berubah, aku rs nak stay je ms umo aku 11 tahun kalau mak aku tengah berleter..ms tu aku agak,, telinga aku kebal kot..kehkehkeh.. tapi bebelan mak aku tu mmg berkaitan dengan kesilapan aku ponnn..dah,, sekarang ni,, pengajaran yg aku dapat…aku mesti buat sesuatu kerja atau perkara tu dgn menunjukkan prestasi semaksimum mungkin…so that, mak aku puas hati n tak de berletiaqqqq pnjgg..hihihihi…erm skarang ni…aku plk yg take job membebel kat adik-adik aku kalau ade bnde yg tak kenaa..hahaha…memang ianya memberi kepuasan ye tuan-tuan dan puan-puan…kih3….patutla org tua aku suka membebel..org tua kamu, kamu dan kamu juga begitu bukan? Membebel utk kebaikan, takpe.. yg baik jadikan teladan dan yg buruk kita jadikan sempadan.

No comments:

Post a Comment

ekspressi seorang aku.copyright