Wednesday 20 February 2013

Perihal cinta. Soalan 2.


 “kita suka kat seseorang. Apa patut kita buat? Senyap atau cuba?”
* * *
Dalam hidup ni. kalau kita nak kan sesuatu kita kena usaha. Sebab tulah pepatah inggeris “fight for your right” itu tercipta.  Ye aku akn berusaha untuk dapatkan. Ini yang akan aku lakukan jika aku berada dlm situasi itu “sebagai lelaki.” Diulangi “jika aku sebagai lelaki”. Haha. Pasal..if aku as a women, aku tak kan memperjuangkan hak aku dalam situasi nih. Malu wooo kalau kena tolak. Mana nak taruk muka aku yg cute nih. Kekeke.
Ok back to the square.
Persoalan nya. Mcm mana kalau ia nya menjejaskan hbungan persahabatan, kalau org yg kita minat tu kawan kita ?  ye. Risiko. Setiap perkara yang kita laku kan, pasti ada risiko. Apa yg pnting kita msti bijak dlm m’handle risiko yg bakal kita hadapi.
Contoh nya. Kalau. Situasi ni jadi kita ditolak. Msti dia akan jauh kn diri daripada kita. Ye. Itu sakit. Tapi itu lebih baik. At least sekali je kita merasa sakit tu berbanding kalau kita simpan prasaan tu bertahun-tahun akhirnya dia dimiliki oleh orang lain. Jadi. Bagi aku lebih baik sakit sekali berbanding sakit berulang-ulang kali dan kita tak tahu bila penghujung nya.
Satu perkara kita kena sedar,
Ini fakta !
“soal perasaan kita tak boleh kawal. Smakin lama kita kenal dan suka dia. Semakin dalam prasaan tu. Dan smakin dalam prasaan tu semakin susah kita nak lupakan dia.”
                                                                                * * *
Lagi satu hal. Dgn berterus-terang, sekurang-kurang nya, kau tak kan menyesal kemudian hari. Selagi kau pendam selagi tulah kau berperang dengan perasaan kau sendiri. At least nnti tak kan ada ayat “kenapa lah aku tak luah kan sedari awal lagi” dari mulut kau.
Bagi aku. Sesuatu yang baik kita perlu rebut. Hidup perlu bersaing dan berani menanggung risiko. So, jgn takut utk mengambil langkah pertama. Ala ko kne igt satu je, smua bnde yang ko buat ade risiko. Bahkan hal sekecil-kecil kuman pun ade risiko nye. So? Kalau kau rasa kau nak. Fight for your right!

1 comment:

  1. Assalamualaikum dik, tq tau sebab follow blog angah...have a nice day

    ReplyDelete

ekspressi seorang aku.copyright