Tuesday 19 February 2013

KAHWIN PAKSA


Aku takde la ghairah sgt nak update psl bnde ni. tapi saje gatal tangan aku nih haa. Pantang. Kalau ade je idea terlintas dalam kepala hotak, mula la aku merangka-rangka idea nak kongsi dlm blog. aku bukannya apa. Sejak,dua,tiga,empat menjak ni,byk sgt drama-drama yg ditayangkan kat tv bertemakan “kahwin paksa”. Mcm dah takde modal lain. Tapi. Itulah yg byk dpt sambutan drpd penonton termasuklah aku. Ngee. Tah. Aku sndri terfikir-fikir. Knapa citer2 yg tema nya kahwin paksa ni menarik ribuan penonton? Smpai org ramai tergila-gila?
Actually aku bukan nak cite sgt psl drama-drama yg ditayangkan ni. aku Cuma nak mempersoalkan.
“kalau kau sanggup ke kena kahwin paksa?”
Erm. TAK SANGGUP. Tapi kalau bakal suami aku tu aaronaziz. Kecik tapak tangan, stadium bukit jalil aku tadahkan. Haha. Kalau kita usha-usha cite kat tv tu kan. Mula-mula msti pempuan and laki tu tak suka, tak pun pmpuan tu jual mahal ke, tak pun si prempuan dah elok-elok suka tapi si lelaki pulak dh mcm celaka. Tapi lastly, msti happy ending. Si lelaki tertarik dgn kesabaran si pmpuan, tak pun tibe-tibe lelaki ni sakit, pmpuan tu jaga sungguh-sungguh, ms tu la diorg jatuh cinta. Ala..dah boleh baca dah flow cite org melayu nehh.  Lagi satu hal aku prasan. Hero die msti hensem, lawa, segak. Tmbh lak heroin dia cantik, cun melecun. Mmg jadi ar cite die. Ahhh itu semua membongakkk. Kalau reality kehidupan sbenar takde nya kawin paksa tu sama-sama cantik, sama-sama hensem. Kalau ada pun satu dalam sejuta. Dah nama pun kawin paksa kan, bkn snang nak dapat yg mcm aaronaziz ke adiputra ke, christiano ronaldo ke. Kalau bg lelaki pulak, igt senang nk dpt yg comey mcm siti saleha ke, nieyledia ke, maya Karin ke. Jgn la berangan nak kahwin-kahwin paksa nih. Dalam drama tu dia berlakon. Kita yg buat dia, bukan dia yg buat kita.
Tapi ade jugak yg kahwin paksa ni menemui jalan bahagia and ade jugak yg merana. urmm ntahlaa..
Mula-mula, aku pun rs mcm kahwin paksa tu perkara menarik. Tapi aku tak penah la terlintas nak terlibat dalam kes kawin-kawin paksa ni. Cuma aku pernah ckp mcm ni je.
“kalau lelaki tu mcm aaronaziz, memang aku takkan tolak”
Ehh? Tak abih-abih aaronaziz.



No comments:

Post a Comment

ekspressi seorang aku.copyright